טלפון

054-593-3484

אימייל

ravidru@gmail.com

 

יוגה לנשים בהריון - רביד אושמי

ייתכן ותרגלת יוגה בעבר אך זהו ההיריון הראשון שלך, וייתכן שכבר חווית היריון ולידה אך טרם מימשת את חוויית היוגה. יוגה בהיריון מביאה לך חוויה חדשה עוצמתית ומעצימה.

המאמר הזה עוסק בשני נושאים ומכיל שלושה – יוגה, היריון והעובר שאת נושאת.

 

כל אחד מהם הוא עולם ומלואו, מגוון ונפלא, המסע שמוביל למפגש בין עולמות מתרחש בתוכך ויוצר משהו חדש, שונה ומשתנה. 

היוגה היא דרך לחיים. מעין התחייבות בלתי רשמית ביני לבין עצמי. בדרך זו אני חוקרת, מגלה וממשיכה להיות סקרנית לגבי דברים חדשים שאינני יודעת. היוגה איננה רק התרגול הפיסי על המזרן, זהו אמנם הבסיס לכל השאר, ההתחלה. שם אני מתחילה את היום ומשם אני מתחברת לעצמי למשך היום. אני חוקרת איך הגוף מתנהל ומשם מגיעה למחוזות אחרים, לנפש ולרוח.

ובכל יום אני מגלה כי  אינני רואה דברים כפי שהם, אני רואים דברים כפי שאני רואה ומרגישה.

גם ההיריון הוא מסע, מוגבל כשלעצמו ונמשך תשעה חודשים. תקופה מלאה בהפתעות ובשינויים רבים. הן בהיבט הפיסי, הן בהיבט הנפשי-אישי והן במערכות היחסים שלי  עם סביבתי.

היריון הוא רעיון. נדרש זמן  להנבטה, לגדילה ולהתפתחות, להבשלה, להפנמה ולהרהור.

לעיתים החיבור לעצמך בהיריון יהיה ממקום של מכאובי גוף ומצוקות נפשיות. אין חוקיות  או בלעדיות על בחילות בוקר, מצב רוח משתנה או כאבי גב תחתון. במידה ואלה מתקיימים, היוגה מאפשרת לך להתחבר אל עצמך בדרך שונה. לנסות ולראות את השינויים באור אחר ואת הכאב – אם נמצא – כמורה דרך.

בתקופת ההיריון חשובה ההכנה הגופנית וחשוב עוד יותר הצורך בשיקום הגוף לאחר מכן.

הגוף עובר שינויים הורמונאליים ופיסיים המתחוללים בהדרגה במשך חודשי היריון, אך לאחר הלידה מסתיימים שינויים אלה תוך שבועות.

כשהגוף מרגיש טוב לפני ההיריון, בזמן ההיריון ולאחריו, מובטח לך גם חוזק נפשי.

מהות התרגול

התרגול חשוב מאין כמוהו לשמירה על יציבות הגוף המשתנה עם שינוי משקל הגוף. במהלך המפגשים,נלמד כיצד לייצב את הגוף בכל תנוחה. בתקופה זו, הגוף חייב להסתגל לשינויים מבניים, הגורמים לשינוי במרכז הכובד וכן לשינויים הורמונאליים המשפיעים על יציבות המפרקים, וריכוך רקמות החיבור.

התרגול מחזק את שרירי הבטן התחתונה ורצפת האגן ככלי להמשך החיים. תרגול שרירי הבטן, (וחשובה האבחנה בין שרירי הבטן האורכיים, לבין הרוחביים התומכים את אברי הבטן) שומר על גמישותם כך שיוכלו להמשיך ולתמוך באגן ובתכולתו המתפתחת. חולשת השרירים מקטינה את היכולת בדחיפות בשלב השני של הלידה. כאבי גב עלולים להופיע עקב חולשתם של שרירי הבטן, והצורך בפיצוי להחזיק את עמוד השדרה. תרגול עקבי לפני הלידה, יקל על תהליך השיקום שלאחריה.

תרגול תנוחות היוגה מקל על מכאובים ומשפר את תפקודי הגוף השונים. מרבית האסאנות (תנוחות היוגה)  שנתרגל במהלך השיעורים, מסייעות בהקלה על כאבי גב, צוואר, בצקות בקרסוליים, עצירות ובחילות. הן יכולות להיות לך לעזר רב בחדר הלידה − בשלבים השונים של הלידה.

בשיעורים אנו משתמשות בנשימה ובקול.

היוגה רואה בנשימה ובקול כלי חיוני להתפתחות. בתקופת ההיריון, הנשימה היא דבר חיוני, ובלידה היא תעמוד לרשותך על-מנת לצלוח את הצירים והלידה עצמה. ככל שתקדימי להפנים את איכות הנשימה העמוקה והמרגיעה, כך תבואי מוכנה יותר ללידה. התרגול והיישום במהלך השיעורים בתקופת ההיריון, יכינו אותך לזמן הלידה והגוף כבר יידע מה לעשות. הנשימה מזרימה חמצן לגופך ולעובר ומשפרת את איכות חילוף החומרים. הנשימה מפעילה את הסרעפת, מעסה ביסודיות את כל אברי הבטן ומרגיעה.

השימוש בקול הוא היבט נוסף של הנשיפה. הוא משחרר את שרירי רצפת האגן ומשפיע בהדהודו על העובר. בלידה הפקת צלילים נמוכים עשויה להקל על הכאב ולעודד את התקדמות הלידה.

התרגול מחבר אותך לגופך, ומשם לעובר שגדל בתוכך, כך מתחילה מערכת היחסים ביניכם

מעתה אתם שניים. ההיריון יצר ישות נוספת בתוכך, אתם כבר שתי ישויות נפרדות וקשורות. יוצר ונוצר הם שניים שמנהלים ביניהם דיאלוג.

זמן איכות

תרגול יוגה מהווה הכנה מצוינת ללידה. אישה שתרגלה יוגה באופן קבוע בזמן ההיריון הופכת להיות מודעת ליכולתו האדירה של הגוף ומגבירה את סיכוייה לשליטה טובה יותר בגוף ובנשימה במהלך צירי הלידה. תרגול התנוחות המיוחדות ופריצת גבולות התנועה הרגילים של הגוף מכין אותה בהדרגה למאמץ שיידרש ממנה בלידה. התרגול בקבוצת נשים הנמצאות במצב דומה לזה שבו את נמצאת, מאפשר לך להיות טבעית, משחרר מעכבות ומהווה תמיכה מצוינת. זהו זמן איכות מיטבית עבורך.

לפרטים נוספים על שיעור היוגה הקרוב התקשרי עכשיו 054-5933484 או לחצי על כפתור יצירת הקשר.

השארת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *