טלפון

054-593-3484

אימייל

ravidru@gmail.com

אסאנה, האיבר השלישי, הוא החלק העיקרי בתרגול ההאטה יוגה – הוא התרגול הפיסי של תנוחות היוגה. אך איננו רק תרגול פיסי: תרגול האסאנה כולל שילוב של מודעות מנטלית ומודעות גופנית.

בתרגול האסאנה אנו מפתחים מודעות למערך הגופני המאפשרת להתיחס בצורה הולמת ובתשומת לב מתאימה לכל חלקי הגוף. 

מודעות לכל חלקי הגוף, משפיעה מבחינה רוחנית, שכלית ונפשית, מעוררת את התבונה ומאחדת את הגוף עם ה-mind וכשהיא בשיאה – התירגול מושלם ואינו כרוך במאמץ.

על מנת לשחרר את ה-mind אנו חייבים תחילה להשתחרר מהמתחים הגופניים – כך שהתרגול אמור להתחיל בגוף.

"בהאטה יוגה פרדיפיקה" נאמר על האסאנה שהיא מביאה את הגוף ליציבות, משחררת ממחלות ומביאה אור למתרגל.

פראנאימה, האיבר הרביעי, עוזר לנו לנהל את האנרגיות, מקשר ביננו לבין רגשותנו   ע"י התרגול בשליטה בנשימה.

פרושים רבים למילה פראנה: נשימה, שאיפה ונשיפה, חיוניות, אנרגיה או כוח החיים.היא מציינת את הנשמה בניגוד לגוף. אימה: פרושו להאריך, למתוח או לעצור.

ולכן הפראנאימה מציינת את הארכת הנשימה והשליטה בה. הארכת השאיפה, הנשיפה, והחלקים בינהן.

המטרה הפיסיולוגית של הפראנאימה היא לשפר את החימצון, את הטיהור ואת מחזור הדם והלימפה. הפראנאימה משפיעה על מערכת העצבים לכיוון רגיעה ושקט מנטאלי.

לנשימה שני הבטים- חיצוני: חילוף החומרים בין הדם לאויר בריאות, והשני פנימי: הנשימה התאית, שם מתרחשת פעילות הפוכה. כשאנחנו נושפים את האויר החוצה, התאים מקבלים את החמצן שזרם בדם. ככל שהנשימה עמוקה יותר, כך יש יותר חמצן זמין, החיוני למערכת העצבים, לפעילות יעילה יותר וכך לבריאות טובה יותר

פרטיהארה, האיבר החמישי, ההתבוננות הפנימית, מתרחשת באמצעות ניתוק המגע החושי מהעולם, בעיקר בעזרת תרגול האסאנה והפראנאימה. במהלך התרגול, נוצרת התבוננות, ומתפתחת יכולת לשמר מודעות צלולה במערכת העצבים, עד לנקודה בה אפשר להתחיל בתרגול מדיטציה.

השארת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *