טלפון

054-593-3484

אימייל

ravidru@gmail.com

עשב השעורה

כמה עובדות על השעורה: 

היא הראשונה המבשילה באביב, לאחר כ- 4-6 שבועות מבשילה החיטה. היא גדלה באקלים צפוני ובגובה רב ולכן התנאים אינם מאפשרים למזיקים כמו תולעים, פיטריות עובש וחיידקים לפגוע בה. השעורה מכילה 67% פחמימה ו- % 12.8 חלבון שזהו היחס "המועדף" על פי מחקרים אחרונים.

השעורה הביאה חידוש נעורים ובריאות טובה לאנשים בימי קדם כאשר תזונתם בחורף הייתה דלה ביותר והיא תעשה עבורנו אותו דבר היום.

הגוף שלנו משתמש באנזימים לכל דבר החל מעיכול, ועד לויסות יצור ההורמונים בגוף שלנו. בלעדיהם התאים שלנו לא יתפקדו ואנו נמות. למרות שהגוף שלנו מכיל אנזימים רבים, רוב המזונות שלנו מעובדים ומבושלים, דבר אשר מרוקן את המזון מאנזימים.

הגוף שלנו יכול לקבל אנזימים באמצעות ירקות חיים טריים. עשב השעורה הוא מקור למאות אנזימים אשר הגוף שלנו יכול לספוג. עלי השעורה מכילים מגוון גדול של אנזימים. האנזימים חיוניים לאלפי הקשרים הכימיקלים אשר מתרחשים בכל הגוף שלנו, כולל יצור האנרגיה ועד לרמת התא, הקלה על העיכול וספיגת המזונות אותם אנו אוכלים, ואת הבניה והחידוש לו זקוק הגוף שלנו על מנת שיתרחש בו מטבוליזם תקין. האנזים SOD הוא אנטי- אוקסידנט בעל עוצמה רבה כאשר הוא שומר על התא מהרס על ידי כך שהוא מספק לו הגנה בפני רדיקלים חופשיים, ובמיוחד הרדיקל החופשי בשם SUPER-OXIDE.

אותו סופר אוקסיד – נחשב כאנזים האחראי על  פירוק הנוזל הסינוביאלי, נוזל האחראי על מניעת דלקת מפרקים. רמות נמוכות של SOD  קשורות להתרחשות של מחלות ניווניות רבות. בנוסף, יש האומרים שהשעורה מסייעת לגוף להשתמש באבץ, בנחושת ובמנגן ולהיות אפקטיביים יותר.

 הכלורופיל שבעשב השעורה, הינו מסלק רעלים טבעי אשר עוזר למעיים להפטר  מעודפי רעילות.
בגלל עובדה זו, הוא גם עוזר בהפחתת ריח-הפה המעיד על חוסר איזון במערכת העיכול. ישנם סוגים שונים של מאכלים ירוקים, מאצות ים חד תאיות ועד לצמחים פורחים, ולכולם מכנה משותף – כלורופיל.
היתרון של מאכלים ירוקים קשור לתכולה של הכלורופיל, כנראה בגלל תוספת חיונית, כמו קרוטנואידים ופלוונואידים, אשר אפשר למצוא אותם יחד עם הכלורופיל. כלורופיל ידוע כמנקה את הגוף, לוחם בדלקות, עוזר בהגלדה של פצעים, משפר את הבריאות המחזורית, משפר עיכול, מחזק את המערכת חיסונית ואת ניקוי הרעלים. בשעורה יש כלורופיל. הכלורופיל מגרה גידול של רקמות ואת כדוריות הדם האדומות, אשר אחראיות לאספקת החמצן בגוף.

אולי הדבר המיוחד ביותר הוא הדמיון בין הכלורופיל ובין הפיגמנט האדום אשר בדם. מחקרים משנת 1940 מראים ששני הפיגמנטים מגיבים בצורה דומה כאשר יש התמוטטות של המערכות. על פי מאמר אשר התפרסם בירחון של מוסד הלאומי לסרטן (National cancer Institute – Jan/ 4'1995) כלורופיל  שניתן לחיות מעבדה, הפחית את הספיגה של שלושה גורמי סרטן בתזונה כמו:

  • (heterocyclic amines) חלבונים אשר אפשר למצוא בבישול של שריר בשר.

  • Polycyclic hydrocarbons – פחמימה (נמצאת במזון מעושן)

  • aflatoxin (עובש על בוטנים).

הכלורופיל יצר תרכובת אשר הצליחה להקטין את השפעת אותם גורמים בעודם במערכת העיכול.

ניקוי רעלים – הכלורופיל מסנן  את הרעלים אשר נאגרו בתוך הגוף שלנו ומשחרר אותם לתוך הנוזלים שבגוף (דם, שתן, זיעה ועוד). יש לשתות הרבה מים על מנת לשחרר את אותם הרעלים המתנקזים מהגוף. יתכנו תופעות בגוף כמו: גזים, פריחות על העור, דקירות ואף כיווץ שרירים, אשר הם כולם סימנים לכך שהגוף שלנו מתנקה  מהרעלים. אחרי 3-4 שבועות, המערכת אמורה להיות נקייה, העור והגוף צריכים להראות ולהרגיש נהדר.

כאשר שותים  עשב שעורה יש שיפור ותועלת בשמירה על גוף בריא, מערכת חיסון תקינה, ועלייה ברמת האנרגיה. "עשב השעורה" הוא צמח מיוחד ובעל השפעה אנטי-אוקסידנטית חזקה, ובעל יתרונות של חומצות אמינו – אותן חומצות אמינו אשר בונות את החלבונים שלנו, שהם המרכיבים העיקריים של כל תא בגופנו ונוזליו. אותם חלבונים חיוניים להמשך בניית התאים, חידושם, ויצור האנרגיה לה אנו זקוקים לחיים.

יתרון נוסף של עשב השעורה הירוקה הוא בכך שהחלבונים הם polypeptides (חלבונים קטנים יותר) אשר הדם שלנו יכול לספוג אותם באופן ישיר, שם הם מקדמים את המטבוליזם של התאים (השינויים הכימיים להם אנו זקוקים בחיים).

לעשב השעורה יש השפעה בסיסית גבוהה מאוד, ובכך הוא שומר על היחס בין החומציות והבסיסיות בנוזלי הגוף שלנו. תאי-הגוף אינם מסוגלים לתפקד באופן תואם אם ה-PH  (אשר מאפיין את יחס החומציות והבסיסיות בגוף) אינו מאוזן. רוב המזונות המעובדים הם חומציים וכאשר אנו צורכים יותר מידי מהם, אנו מפרים את האיזון בין החומציות לבסיסיות של הגוף. עשב השעורה מכיל מינרלים כמו אשלגן, סידן, מגנזיום. מינרלים אלה, בולמים את החומציות ויכולים לעזור לנו לשמור על איזון בריא בינהם.

 

השארת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *